Monday 23 May 2011

diet lah sikit woi!!!

aduyai.. bila dengar je ada orang suruh aku diet, mula lah aku terpingga-pingga.. bukan apa, sebab aku tahu yang aku ni memang tersangat lah susah nya nak kawal hawa nafsu makan aku ni.. teramat-amat lah susah nya. aku sendiri pun tak tahu kenapa aku memang susah sangat nak kawal nafsu makan aku. bile aku cakap dyeorang yang aku ni memang susah nak kawal makan, dyeorang mesti akan cakap "usaha tangga kejayaan" ape yang aku nak jawab?? hehehe.. memang lah usaha tangga kejayaan.. tapi aku nie bukan nya tak pernah usaha.. tapi usaha separuh jalan. aku rase separuh pun tak sampai kot,, hehehe.. aku perasan satu benda dalam diri aku yang buat aku suka sangat makan, aku tak boleh tengok makanan yang tak habis, aku rasa sayang and membazir je makanan tuh. contoh nya kalau kat rumah aku lah, mak aku buat nasi goreng, lepas tuh tak habis sebab tak ada orang nak makan, bila aku tengok nasi tuh, aku rasa membazir je, nak boleh dapat kan beras tuh bukan senang, kesian ayah aku kena keje kuat untuk beli beras nak bagi anak-anak dia makan. kita senang-senang je nak buang rezeki sedang kan ada orang yang susah sangat nak cari makanan..jadi aku lah yang tolong habis kan. hehehe.. padahal alasan.. dan ada jugak logiknye ea!!!
aku akan ada semangat nak kurus bila tengok ciptaan ALLAH S.W.T yang sangat cantik, iaitu pakwe-pakwe ncem yang kat luar tuh.. hehehe.. masa tuh, dalam diri ni, bukan main lagi, kat otak dah pikir nie, tak nak makan banyak dah lepas nie, nak kurus konon nye, bila dah kurus dapat lah ngorat pakwe ncem tu kan. contohnya kalau aku tengok pelakon lelaki yang ncem kat tb tulah kan, badan yang sasa, dada yang bidang (gati ini olang) contohnya macam FIZO OMAR lah kan.. handsome kan??? aku mesti selok nak kurus.. tapi memang sekejap je lah azam tuh .hahaha.. hangat-hangat tahi ayam je orang cakap.. hahaha.. sebab aku akan pikir balik, kalau seseorang tu ikhlas, dia akan terima kita seadanya.. aku happy walaupun aku gemok. dan aku bersyukur sebab aku tak ada penyakit walaupun aku gemok,, TERIMA KASIH YA ALLAH..
insyaAllah.. suatu hari nanti aku akan berusaha untuk diet.. kalau semua orang kurus.. siapa nak jadi orang gemok???

sedapnya dapat makan buah - buahan..

nyum nyum nyum..


BUDAK GEMOK SAYANG FIZO OMAR.. HAHAHA
i love ur smile..^_^

P/S : gambar fizo omar tuh tak ada kaitan pun.. saje je...^_^

No comments:

Post a Comment