Wednesday 1 June 2011

bila putus cinta

hahahahaha... gile ke ape entry aku nie. hahahaha..setiap orang yang bercinta dan jodohnya tak panjang pasti akan rasa perasaan putus cinta tuh macam mana kan?? actually dah tak tahu nak tulis ape, so sesaje je nak tulis pengalaman dak gemok yamg tak seberapa ni..hehehe.. kalau ngantok baca boleh lah tutup blog dak gemok hok kuca lana nie.. he he he. jangan ingat budak gemok tak pernah bercinta tau.. hehehe. tapi cinta monyet lah kot,, yeke cinta monyet?? entah lah.. dulu, aku pernah gak couple, tak lame pun dalam dua tahun lah. tapi sepanjang aku couple tuh, kami tak selalu jumpe, sebab bercinta jarak jauh kan.. yang menjadi penghubung kami hanya lah sms dan call. tetibe je, dia meng hilang.. ape korang rasa, bila ade pakwe tapi tak rasa pun macam ada pakwe??? ape yang akan bermain dekat fikiran korang??? ape yang korang akan rase bile pakwe korang tetibe je senyap macam tuh?? korang telefon pun tak dapat-dapat.. hilang tanpa kabar berita.. mestilah rasa sedih kan?? jangan bohong lah lau tak rasa sedih.. mesti akan fikir yang bukan-bukan kan?? mesti takut dye dalam kesusahan ke?? tengah sakit ker?? dye dah ade perempuan lain ke?? macam-macam soalan yang akan di persoalkan..  betul tak?? itu lah yang aku rasakan.. dan aku tak amik serius semua tuh.. sedih memang sedih, tapi rasanya tak penting nak bersedih untuk seorang lelaki yang tak pandai menghargai kasih sayang yang kita curah kan.. ALLAH S.W.T  lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita. aku tak adalah lah frust menonggeng mase putus cinta tuh, cuma agak rasa terkilan lah.. bukan ape, terkilan dengan janji-janji manis yang telah ditaburkan oleh seorang hamba allah.. bila aku putus cinta, aku dah tak fikir apa-apa.. aku teruskan hidup aku seperti biasa.. aku masih ada mak ayah, ada adik.beradik..kawan-kawan.. so aku tak perlu sedih untuk hal macam ini.. aku banyak kan berdoa supaya insan tersebut berjumpa dengan insan yang lebih sempurna dan terbaik untuk diri dia..

KALAU KITA PUTUS CINTA.
JANGANLAH BIARKAN IANYA MENGHANCURKAN KITA.

*JODOH KITA TELAH DITETAPKAN OLEH ALLAH S.W.T..

No comments:

Post a Comment